ang karnevalen

jag måste göra ett snabbt inlägg om hammarkullekarnevalen, eftersom jag måste vakna kl 06.00 imorrn vilket betyder att jag bara får 6 timmars sömn:( och vi har friluftsdagimorrn(massor med idrott)
iaf, jag gör ett inlägg om detta eftersom att jag inte vill att de flesta som läser min blogg inte ska bli förvirrade när jag skriver "nu drar jag till karnevals träning"
Hammarkullekarnevalen är typ som en mini festival (gratis) som såklart ligger i hammarkullen (angered) i göteborg, där dansar man alla slags danser från alla slags länder:)
Jag dansar boliviansk som är den mest vanliga dansen i hammarkullekarnevalen (alltså det finns olika bolivianska danser såklart tex caporales, tinko, thobas, morenada, saya) och i år så dansar jag caporales med gruppen cc libertad som jag dansat i sen jag var ca 5 år:o
det finns danståg, marknad, mat, maassor med karuseller och mycket glatt folk!
min pappa har jobbat där...hur länge som helst, (funktionär vilket betyder att han hand om danstågen osv osv)
och min mamma började faktiskt precis jobba där, det är liksom en tradition för mej och familjen att vara där varje år. Och om ni undrar så bodde jag i hammarkullen förut.
Sådärja! när jag skriver att jag har karnevals träning så menar jag dans, och själva karnevalen börjar denna fredag tills söndagen. Fast man dansar bara på tåg, scen och sånt på lördag och söndag:) om ni vill veta mer så sök gärna på det och kom dit!!! jag älskar karnevalen så djupt så djupt... haha, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar